Praca w domu – 7 aplikacji, które pomogą wolnym strzelcom

Gdy obserwuję grono moich przyjaciół, zauważam, że coraz więcej osób rezygnuje z etatu. Siadają przy swoich domowych biurkach, stają się freelancerami bez narzuconych godzin w firmie. Praca w domu to wiele pokus, konieczność zmiany przyzwyczajeń i często też wprowadzenie aplikacji, z których nie korzystaliśmy do tej pory. Dziś przedstawię kilka, które pomogą Ci zorganizować się podczas pracy w domu.

Toggl – dzięki mierzeniu czasu dowiesz się jak wyceniać pracę freelancera

Praca w domu z Toggl

Jak to mówią „Czas to pieniądz”. Biorąc pod uwagę, że jedną z popularnych fraz wpisywanych przez młodych przedsiębiorców jest „jak wycenić swoją pracę” to jest to aplikacja, z którą powinieneś zacząć karierę. Toggl to miernik czasu poświęconego na zadania, wpisujesz co chcesz robić, jaki to projekt i/lub klient i zaczynasz to robić. Po skończonej pracy klikasz stop. Nic wielkiego, ale jeśli dodasz do tego możliwość generowania raportów, zobacz jak wiele czasu poświęcasz pracy w domu i jak to się ma do Twoich zarobków.

Z Toggl mierzę swoją codzienną wydajność i czas spędzony nad zadaniami. Łatwiej mi przeliczać wówczas czas w projektach, za które jestem odpowiedzialny osobiście na konkretne budżety.

Sprawdź online: Toggl

MailBox / Google InBox – szybko oznaczysz maile „na później”

mailbox-pzUwielbiam mieć czystą skrzynkę. Zasada “inbox zero” to coś, czym powinieneś się zainteresować pracując w domu. Możesz podejść do swojej pracy tak, że każdy mail w Twojej skrzynce, to znak, że trzeba coś z nim zrobić – odpisać, podjąć projekt, wykonać telefon, wysłać pliki itp. Wówczas MailBox albo Google InBox są bardzo pomocne. Za ich pomocą możesz z łatwością przerzucić je na później. To bardzo wygodne zwłaszcza jeśli pracujesz w blokach czasowych.

Każdy dzień rozpoczynam od porządków w skrzynce pocztowej, z marszu oznaczam maile, którymi nie będę się zajmował i archiwizuję te, które nie wymagają ode mnie dodatkowych działań.

Sprawdź online: MailBox, Google InBox

RightInBox for gMail – niektóre z maili wyślesz o ustalonej porze nawet będąc offline

Zdarza Ci się, że chciałbyś wysłać jakiś email później niż w momencie kiedy nad nim pracujesz? Czasami kontrahenci mają tendencję do traktowania maila jak komunikatora tekstowego, a Ty po prostu wolałbyś by błyskawiczne odpowiedzi nie zawracały Ci głowy? Z RightInBox możesz rozszerzyć swoje konto gMail o dodatkowe przyciski, które umożliwiają wysyłanie maili z opóźnieniem. Możesz podać precyzyjną datę, albo po prostu „za 2 godziny”. Szalenie wygodne jeśli nie chcesz spędzić całego dnia na obróbce maili.

Sprawdź online: RightInBox

Slack – multikomunikator, który zintegruje wszystkie Twoje usługi

O tym narzędziu z pewnością przeczytasz jeszcze nie raz, z pewnością też na Pracuj Zwinnie. Używamy go u nas na co dzień. Jest to komunikator, który wyróżnia się tym, że możesz do niego podłączyć swoje ulubione usługi Google Drive, Hangout, Trello, dropBox, Twitter i multum innych. Przesyłanie plików, dzielenie się powiadomieniami z różnych systemów, czy wybieranie natychmiastowych połączeń głosowych chyba jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Dzięki Slackowi będziesz na bieżąco w projektach, w których uczestniczysz (i nie musisz przy tym wychodzić z domu)

Trello – ogarniesz bałagan w listach i karteczkach

trello_main1

Praca w domu to dużo zadań, często ogromna ilość notatek, list to-do. W Trello będziesz mógł to szybko ogarnąć wizualnie. Do tego masz podgląd w swoim smartfonie. Jeśli trzeba, zaproś do współpracy innych. Spisuj pomysły. Organizuj projekty. Nie będę długo chwalił Trello, szerzej pisałem o tym we wpisie: TRELLO – WPROWADZENIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Sprawdź online: Trello

Evernote

evernote

Jeśli Twoje notatki to więcej niż proste listy i kilkuzdaniowe zapiski, powinieneś sięgnąć po Evernote. To prawdziwy kombajn do zarządzania notatkami. Wszystko co zapiszesz, trzymasz w chmurze i synchronizujesz błyskawicznie ze swoimi smart gadżetami. Twoje notatki, nawet jeśli bardzo opasłe, są zawsze z Tobą. Evernote jest dostępny na wszystkie platformy mobilne i desktopowe.

Sprawdź online: Evernote

Any.do – jeśli Trello Ci się nie podoba, to pokochasz tę listę zadań

Szczerze mówiąc, już nie korzystam z tej listy zadań, ale przez naprawdę długi czas, podczas bardziej indywidualnej pracy służyła mi wiernie. Świetna, prosta aplikacja do zarządzania codziennymi zadaniami i alertami z nimi powiązanymi. Bardzo przypadła mi do gustu funkcja obowiązkowego codziennego szeregowania notatek, na dziś, jutro, kiedyś.

Sprawdź online: Any.do

Inne

Chętnie poszerzę tę listę. Podziel się swoją propozycja aplikacji przydatnych przy pracy w domu:)

  • Andrzej

    Podpisuję się pod wszystkimi dobrymi słowami na temat Trello i Slacka. Po przeczytaniu tekstu dodałem do swojego gMaila Right Inbox, jednocześnie dziwiąc się, że Google samo wcześniej nie pomyślało o dodaniu takiej funkcji jak planowanie maili.

  • Dzięki za TOGGL 😀 Do aspektu blogersko-marketingowego czy wsparcia w tworzeniu atrakcyjnych ofert dla Klientów przygarniam jeszcze często Canva i Piktochart.

    • Agata! Dzięki za Twój głos. Canvę znam, ale Piktochart to przydatne znalezisko, skorzystam.

  • Pingback: Oceń swoją produktywność z RescueTime – Pracuj Zwinnie()

  • Magdalena Gru

    Bardzo przydatna lista narzędzi do centrum dowodzenia. Jako alternatywę dla Toggl polecam przetestowanie timepot.pl Aplikacja mierzy czas wykonania poszczególnych zadań w projektach, ma bardzo przyjazny interfejs i wartościowe raporty. Poza czasem pracy pozwala również mierzyć finanse projektu, a jeśli pracujesz w zespole przydatna okaże się funkcja dzielonego z zespołem kalendarza urlopów. Wtyczka do Chrome umożliwia mierzenie czasu bezpośrednio w Trello, Gmailu czy dokumentach, slajdach i arkuszach Google