TOP 5 aplikacji dla pracujących zdalnie

James Bond ma swojego niezastąpionego Walthera, MacGyver szwajcarski scyzoryk, król Artur legendarny Excalibur. A pracujący z domu? Oni mają swoje aplikacje! Dziś opowiem o pięciu, o których musicie wiedzieć jeśli chcecie pracować zdalnie.

Trello – zdalny organizer notatek

Trello – zawsze opowiadam o Trello jak o lodówce. Każdy ma w domu lodówkę. Na niektórych wiesza się karteczki z zakupami, notatkami dla domowników, zdjęcia czy kolorowe magnesy o różnym znaczeniu. Trello działa tak jakbyście mieli nieskończoną ilość lodówek na swoje notatki. Dodatkowo możecie tym notatkom nadawać daty przydatności, oznaczać za pomocą etykiet, przypisywać osoby czy wreszcie rozszerzać o komentarze i multimedia. Jeśli nie słyszałeś nigdy o Trello, na Pracuj Zwinnie jest mała seria, która przeprowadzi Cię przez meandry tej appki: na początek, zacznij od podstaw.

Basecamp – manager projektów online

Basecamp – jeśli kiedykolwiek przyjdzie pracować Ci zdalnie zespołowo to powinieneś zaprzyjaźnić się z Basecampem. To dobrze usystematyzowany manager projektów, który będzie pomagał w komunikacji w firmie. Pozwoli ogarnąć zadania, terminy i osoby odpowiedzialne za ich egzekucję. Dodatkowo stworzy Ci miejsce na przechowywanie plików związanych z projektem i zapewni możliwość dyskusji nad każdym elementem. Świetną funkcją są automatyczne check-in’y. Z ich pomocą możesz zaprogramować by w ustalonych porach Basecamp pytał pracowników o postępy, problemy czy przypominał o ważnych zadaniach. Doskonałe narzędzie jeśli chcesz wprowadzić w swoim zarządzaniu online metodyki zwinne np. SCRUM.

RescueTime – koło ratunkowe dla Twojej produktywności

Produktywność

RescueTime – nie ważne czy pracujesz w domu czy w biurze. RescueTime jest absolutnie dla każdego, kto czuje, że czas przecieka mu przez palce. „Gdzie jest moja produktywność?” ,  „Jak to możliwe, że już 14.00 przecież przed chwilą przyszedłem!„, „Mój Boże mam jeszcze tyle na głowie, a prawie nic nie zrobiłem!” jeśli takie zdania pojawiają się w ciągu Twojego dnia sprawdź czy nie trwonisz czasu na głupoty. W tym pomoże RescueTime, zmierzy czym się zajmujesz i powie Ci w formie zgrabnego raportu czy czasem nie przebimbałeś całego czasu na fejsie. W szczegółach piszę o tym we wpisie: Oceń swoją produktywność z RescueTime

Toggl – zacznij przeliczać czas na pieniądze

Toggl – wielu specjalistów doradza jak wyceniać usługi. Weź coś, pomnóż przez coś innego, weź pod uwagę ile chcesz zarabiać i masz wynik. Tymczasem nie wszystkie projekty bilansują się w łatwy sposób i co ważniejsze tak samo. Toggl służy do mierzenia czasu, jaki poświęcamy nad konkretnymi projektami. Jeśli wyceniasz jakąś usługę możesz odnieść wrażenie, że wziąłeś za mało, albo za dużo (to akurat mniejszy problem). Gdy zaczniesz mierzyć czas będziesz mógł sobie odpowiedzieć na pytanie czy dobrze oceniłeś stopień skomplikowania projektu i pracę z danym klientem. Łatwo oszacujesz czy projekt ciągnie Twoje finanse w górę czy w dół, musisz jednak opierać się na mierzalnych wskaźnikach. Praca w domu to głównie czas. Mierz go! Warto! To Twoje pieniądze.

P.S. Toggl, możesz fantastycznie używać również gdy np. jesteś konsultantem i spotykasz się z klientem „na mieście”, wystarczy odpalić jego mobilną wersję i zmierzyć opłacalność tego rodzaju aktywności.

Slack – komunikuj ludzi i appki

Slack – to multikomunikator, który pomoże Ci nie tylko rozmawiać i wymieniać pliki w wygodny sposób z Twoim zespołem. Dodatkowo scali ze sobą inne usługi, które działają w Twoim zdalnym biznesie. Przede wszystkim służy do tego by gadać. Zakładać kanały tematyczne i prowadzić bezpośrednie rozmowy. Jednak gdy zechcesz rozwinąć nieco skrzydła łatwo powiadomi Cię o zmianach na trello, nowych załącznikach czy zadaniach w basecampie, zaraportowanym czasie w Toggl czy RescueTime. Jeśli na rynku istnieje jakiś software o zasięgu globalnym to da się go sprytnie podłączyć do slacka. Długo by wymieniać wszystkie usługi, ale na Pracuj Zwinnie jest odpowiedni wpis: Slack – narzędzie, które do maksimum ułatwi komunikację w zespole oraz Automatyzacja pracy – Slack i jego sekretne funkcje

Podsumowanie

Podzieliłem się dzisiaj swoją „złotą piątką” aplikacji wspierających pracę zdalną. Wiem, że w zależności od specyfiki pracy, ta lista może być różna. Ciekawy jestem jakie jest Wasze zdanie, potwierdzacie powyższe wybory czy macie swoje typy?

  • Co drugi dzień zadaję sobie pytanie: jak to możliwe, że już 14, dopiero jadłam drugie śniadanie 🙁 muszę chyba w końcu sprawdzić to RescueTime 🙂

    • Sprawdź koniecznie, może czas ucieka Ci w nieoczekiwany sposób. Albo to po prostu za dużo zadań 🙂

  • Ciekawa lista! U mnie typy aplikacji są podobne, tylko same appki inne 😉 Zamiast Trello – Google Keep, zamiast Basecamp – Nozbe, no a Slack jest nie do zastąpienia. Za to RescueTime muszę się przyjrzeć, nie znałam 🙂

    • Dawno nie było mnie w Google Keep. Nozbe nie pokocham, ten interfejs odrzucał mnie przy każdym podejściu.

      Wielkie dzięki za kontrpropozycje!

  • Polecam aplikację http://www.rememberthemilk.com, bardzo ułatwia życie.

    • Nawet kiedyś używałem, ale pamiętam, że wtedy było to strasznie brzydkie 🙂